De meest gestelde Office 365 Personal en Microsoft 365 Family vragen

Lees hieronder alle vragen met betrekking tot onze Office 365 personal en Office 365 Family producten. Staat je vraag er niet bij? Stuur hem dan hieronder of kom even naar de chat.

1. Mijn Office 365 Family of Office 365 Personal is verlengt maar toont dit niet? #

Dit komt helaas af en toe wel eens voor en heeft te maken met de snelheid van de Microsoft servers. Als jouw Office 365 product niet direct is verlengt op jouw Microsoft profiel kun je het volgende doen,
1. Ga naar Microsoft.com, log uit van je account en log daarna weer in.
2. Ga nu naar abonnementen en services en kijk of het pakket is aangepast
3. Mocht de Office 365 verlening er niet bij staan volg dan de onderstaande stappen.

Als jouw Office 365 family of personal nog steeds niet verlengt is. Wacht dan even een paar uur. Microsoft heeft een server die nieuwe abonnementen verwerkt. Soms zit hierin een vertraging van een uurtje. Om zeker te zijn dat er geen langere vertraging of storing is raden wij je aan te wachten 😊


2. Mijn Office 365 personal of Family is nog steeds niet geactiveerd! #

Ah dat is natuurlijk vervelend. Wij kunnen helaas niet in jouw account komen omdat dit afgeschermd is door Microsoft. Neem in dit geval contact op met Microsoft en bel het volgende nummer, 020 500 1500. Microsoft kijkt dan even met jou mee en past waar nodig het account aan 😃

3. Kan ik voor meerdere jaren Office 365 verlengen als ik meer licenties koop? #

Ja, je kunt dit tot 5 jaar doen. Dus maximaal 5 licenties tegelijk invoeren. Let wel op dat je huidige licentie, als je die hebt, ook nog wordt meegenomen in deze 5 jaar. Wij adviseren dus nooit meer dan 4 verlengingen te doen.

4. Ik wil de Nederlandse Office 365 gebruiken maar woon in het buitenland, kan dit? #

Ja dit kan, maar wel met een omweg. Schaf hiervoor een VPN aan. Deze heb je al vanaf een paar euro. Start de VPN en installeer office. Nu krijg je niet meer de melding dat je in de verkeerde regio zit. Voor alle Europese landen is dit niet nodig. Dus enkel als je buiten de EU zit.

5. Kan ik de Office 365 nog retour sturen? #

Over het algemeen is dit niet mogelijk, maar kom even naar de chat. Dan kijken we samen even wat er mogelijk is.

6. Hoe kan ik Office 365 kopen? Kan dat met Afterpay? #

Bekijk hier even de actuele betaalmethoden die wij aanbieden. Omdat Office een software is, kun je ook met Afterpay betalen. Dat kan niet bij cadeaukaarten.

7. Ik krijg een Regio error bij Microsoft 365, hoe los ik dit op? #

Krijg jij de melding ‘Wij kunnen deze productcode niet voor uw account inwisselen’ dan heeft dit te maken met een fout die komt doordat Microsoft de verkeerde regio hanteert. Het staat onder de melding ‘CatalogHasNoMatchingProducts’. Microsoft 365 is in heel Europa in te wisselen. Om ervoor te zorgen dat de melding weg is krijg je hieronder een checklist. Zorg dat iedere vraag met een ‘Nee’ te beantwoorden is en ga dan naar de volgende stap.

1. Zit je op een VPN, Proxy of een netwerk (ip) dat gedeeld wordt of geregistreerd is in het buitenland?
2. Ben je woonachtig in het buitenland (Buiten europa)?
3. Staat jouw Microsoft account buiten Europa ingesteld? (zie onderaan de Microsoft website)
Regio Microsoft account
4. Staat jouw Microsoft profiel buiten Europa ingesteld? Zie hier?
5. Heb een niet stabiele internet verbinding waar de Wifi regelmatig wegvalt of er storingen zijn?

Heb je ergens een Ja, zorg dan dat dit verholpen wordt en activeer de code opnieuw. Heb je op alle vragen een ‘Nee’ geantwoord? Laten we dan snel verder gaan met wat oplossingen,

Wij willen zo snel mogelijk dat jouw Microsoft 365 abonnement werkt op jouw account. Dit kun je doen,
5. Haal je telefoon van de Wifi verbinding af en bezoek Office.com/setup, vul de code in en kijk of het nu wel werkt.
6. Werkt dit niet en heb je een Proxy of VPN? Zet deze dan op Nederland en ga naar Office.com/setup en activeer de code opnieuw. Wat is een VPN?
7. Nog steeds niet gelukt? Dan dien je contact op te nemen met Microsoft. Hiervoor bel je dit nummer 020 500 1500 (gratis).

* Geef aan dat je de code in de winkel hebt gekocht en dat je hem niet kan activeren terwijl je in Nederland/Belgie woont.
* De medewerker kan vragen of je terug wilt gaan naar de winkel. Geef aan dat je dit hebt gedaan en dat het probleem bij Microsoft ligt. Vaak is dit niet nodig en helpt Microsoft direct.
* Daarna kijkt de medewerker met je mee.

8. Hoe installeer ik Microsoft 365 opnieuw of hoe kies ik de 64, 32-bit versie voor mijn apparaat? #

Microsoft 365 wordt standaard als 64-bit versie gedownload en geïnstalleerd. Mits Office niet detecteert dat het om een 32-bit versie gaat. Dan krijg je namelijk de 32-bit versie en kun je deze downloaden en installeren.

Om Office opnieuw te installeren na het activeren van een licentie moet Office verwijderd worden en kan deze opnieuw gedownload worden op www.office.com. Let hier op, log in op het account waarop de licentiesleutel is geactiveerd. Kies de juiste taal en versie en de download kan gestart worden. Kun je jouw licentie niet vinden. Ga dan naar account.office.com en kies voor ‘Services en Abonnementen’


Waarom krijg ik deze fout eigenlijk, is er iets niet goed met mijn Microsoft 365 licentie? #

Er is niks mis met de licentie. Microsoft staat er alleen om bekend dat zij af en toe foutjes heeft in haar systemen. Gelukkig is dit altijd op te lossen. Een andere veel voorkomende fout met Microsoft 365 vind je hier,

  • ‘BERICHT OVER ACCOUNT. Er is een probleem opgetreden met uw Microsoft 365-abonnement en we hebben uw hulp nodig om dit op te lossen.’ lees hier de oplossing.

Heb je nog een andere tip voor klanten met deze fout? Neem dan contact met ons op en wij zetten hem erbij!

Powered by BetterDocs

De waardering van www.enjoy2day.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.8/10 gebaseerd op 207 reviews.